Nieprzypadkowo Robert Makłowicz i jego cykl programów cieszą się tak wielkim zainteresowaniem od wielu lat. Jedzenie to nie tylko coś co lubimy oglądać, czego lubimy czuć zapach (zazwyczaj) i co chcemy nade wszystko próbować. Jedzenie to także niesamowity temat do rozmów i snucia opowieści, dyskusji etc. Warto zatem pokusić się w komunikacji z klientami o tzw. “storytelling”, czyli właśnie przedstawianie historii, które zainteresują i zaangażują odbiorcę, dając ci możliwość nawiązania z nim relacji.
Jak rozpocząć opowieść?
Opowieści w kuchni i o kuchni dla kogoś z pasją nie powinny być żadnym problemem. Warto jednak dobrze przygotować się merytorycznie tak, aby informacje które będą podawane były zgodne z prawdą. Warto też popracować nad własną wizją siebie i opowieści, dzięki której będziesz wyjątkowy dla odbiorcy.
Jaką opowieść chcielibyśmy usłyszeć?
W zależności od miejsca i pomysłu na gastronomię możemy chcieć usłyszeć różne historie – od opowieści o meandrującej drodze do sukcesu szefa kuchni; poprzez historię miejsca, w którym mieści się twoja gastronomia. Ciekawym rozwiązaniem może być także opowieść o tym jak powstaje lub powstało menu. Warto pokazać zdjęcia dań, a może zdjęcia testerów, którzy smakowali nowych propozycji i dzielą się tym doświadczeniem. Jest jeszcze jeden pretekst do snucia kulinarnej opowieści – to poszczególne dania lub składniki. Kierując w tę stronę swoją opowieść dajesz możliwość swoim klientom, aby poznali nieco więcej z historii kuchni, którą serwujesz.
Dlaczego opowieści są ważne?
To dodatkowy atut z racji na to, że dobra konsumpcja to nie tylko smak, zapach i walory wizualne. Ciekawa historia może pomóc ci zbudować całą nić relacji i powiązań dzięki którym na dłużej zapiszesz się w pamięci swoich klientów.
Poprzez jakie narzędzia snuć opowieści?
Bardzo pomocny może być tu profil twojej gastronomii na Facebooku. Możesz na nim prezentować swoje opowieści i od razu konfrontować je z odbiorcami – dzięki temu będziesz mógł zweryfikować czy twoje zainteresowania pokrywają się z zainteresowaniami twoich odbiorców. Dobrym sposobem na dystrybucję treści może być też blog na stronie twojej gastronomii. Dzięki temu zyskasz więcej odwiedzających, a twoja strona będzie się lepiej pozycjonować. Możesz także zaaranżować spotkanie np. w formie warsztatów, gdzie podczas wspólnego przyrządzania potraw ktoś z obecnych będzie snuł kulinarną opowieść.
Chcesz wiedzieć więcej na ten temat, albo szukasz pomocy przy stworzeniu swojej opowieści – napisz do nas!