Zapewne już każdy zna powiedzenie, że jak nie ma czegoś w Internecie, to nie istnieje. Pytaniem zatem już nie jest czy pojawiać się w nim, ale jak to zrobić, żebyśmy zostali zauważeni. Dość duże znaczenie ma tu strona internetowa. Wiele gastronomii jej nie posiada, albo poprzestało na starej stronie sprzed ery Facebooka, większość informacji umieszczając właśnie tam. Czy jednak profile w mediach społecznościowych są w stanie zastąpić dobrze zrobioną stronę internetową? I tak i nie. Dziś skupię się na tym, co powinna mieć ciekawa strona internetowa – ty sam zdecydujesz, jaką opcję wybierzesz.
Przekaż ideę
Strona internetowa to miejsce, gdzie możesz opowiedzieć zainteresowanym nieco więcej o swojej gastronomii i o tym, co w prowadzeniu jej jest dla ciebie ważne. Ciekawym rozwiązaniem jest także zaprezentowanie załogi, dzięki której to miejsce jest tak wyjątkowe.
W prezentacji ważnym jest, abyś ujął to, co naprawdę jest dla ciebie ważne, z czym się identyfikujesz i z czym będą chcieli identyfikować się twoi klienci. Dobrym zabiegiem jest tu storytelling, dzięki któremu w interesujący i nienachalny sposób możesz zaangażować odbiorców.
Menu
To jeden z kluczowych aspektów. Warto zadbać o to, aby było dobrze zredagowane, na bieżąco aktualizowane i czytelne. Ciekawym rozwiązaniem jest wyszczególnienie dań, które z jakiegoś powodu chcesz zaproponować klientowi (np. specjalność szefa kuchni, nowość, najczęściej zamawiane przez klientów danie). Nie zapomnij także o cenach. Większość klientów chce wiedzieć na czym stoi, aby bez stresu móc rozkoszować się tym, co dla niego przygotujesz.
Spacerkiem do i po lokalu
Warto zastanowić się także nad umieszczeniem mapki, która dokładnie pokaże gościowi jak dotrzeć do twojej gastronomii. To dobre rozwiązanie jeśli nie mieści się ona w ścisłym centrum albo jeśli twoją grupą docelową są turyści. Kolejnym istotnym aspektem jest wirtualny spacer po lokalu. To rozwiązanie idealnie wpasowuje się w ideę miejsc, w których duże znaczenie ma wystrój – w luksusowych restauracji czy klubów.
Media o nas
Jeśli twoja gastronomia zbiera wiele recenzji i jest szanowana przez blogerów, krytyków kulinarnych albo twoi pracownicy są osobami udzielającymi się w mediach – warto zastanowić się nad taką zakładką, w której będziesz mógł się pochwalić wszystkimi swoimi sukcesami. To z pewnością zaciekawi bardziej wymagającego klienta, który szuka dobrej gastronomii (a takich klientów przybywa!).
Kontakt
Pamiętaj o tym, aby dane kontaktowe były dobrze wyeksponowane. To istotne miejsce na stronie, które nie każdy umie dobrze wykorzystać. Właśnie tutaj możesz umieścić wspomnianą mapkę, a także stworzyć formularz kontaktowy, poprzez który potencjalni goście będą mogli zarezerwować stolik czy zapytać o organizację imprezy zamkniętej.
Można tu także umieścić odnośniki do profili w mediach społecznościowych (chociaż można je też lepiej wyeksponować, w zależności od tego czy rzeczywiście zależy ci na “lajkach” i czy co jakiś czas aktualizujesz swój profil).
Blog
Niektóre gastronomie posiadają także wyodrębnioną część bloga. Może to być bardzo ciekawa wartość dodana, pod warunkiem, że będziesz miał na niego atrakcyjny pomysł, który nie wyczerpie się po kliku wpisach. Zastanów się teżi jeśli będziesz miał czas, aby nawiązywać relację z sympatykami twojej kuchni za pomocą bloga. Zazwyczaj jednak po pół roku wszyscy zapominają o blogu, na przedzie z samym pomysłodawcą. Należy zatem poważnie rozważyć ten pomysł.
Przedstawiłem jedynie sześć propozycji tego, co mogłoby się znaleźć na twojej stronie – to już dużo, a mógłbym dorzucić drugie tyle. Jak widać trudno byłoby to wszystko zamieścić na facebookowym profilu, więc może posiadanie strony może nie jest takim złym pomysłem?
PS: Pamiętaj, aby strona była responsywna, czyli dobrze wyświetlała się na urządzeniach mobilnych.
Komentarze są wyłączone.