W poprzednim artykule wspominałam o tym jakie znaczenie ma zastrzeżenie znaku towarowego dla przedsiębiorcy – dziś przekażę nieco wiedzy na temat tego jak się przygotować do zgłoszenia znaku towarowego.
Bardzo istotną kwestią jest to na jakim terenie chcemy się ubiegać o ochronę naszego znaku towarowego. Występują bowiem trzy procedury:
krajowa,
regionalna,
międzynarodowa.
W większości przypadków wystarczające okazuje się prawo ochronne na znak towarowy na terenie Polski, w związku z tym skupmy się teraz nad uzyskaniem ochrony na terenie RP. Zgodnie z brzmieniem art. 120 Ustawy o Prawie własności przemysłowej z dnia 30 czerwca 2000 roku (Dz.U. z 2013 r. poz. 1410):
1. Znakiem towarowym może być każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli oznaczenie takie nadaje się do odróżnienia towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa.
2. Znakiem towarowym, w rozumieniu ust. 1, może być w szczególności wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna, w tym forma towaru lub opakowania, a także melodia lub inny sygnał dźwiękowy.
CO TO OZNACZA?
Znak towarowy to pewne oznaczenie, które da się przedstawić w sposób graficzny, posiadające zdolność odróżniającą od innych oznaczeń. Ustawodawca przykładowo wymienia nam zbiór cech które obejmuje ochrona znaku towarowego, a są to:
wyraz,
rysunek,
ornament,
kompozycja kolorystyczna,
forma przestrzenna, w tym forma towaru lub opakowania,
a także melodia lub inny sygnał dźwiękowy.
Komentarze są wyłączone.