14927807091_e670db7c1b_z

Planujesz otworzyć własnego food trucka? A może od jakiegoś czasu prowadzisz już mobilną gastronomię? Niezależnie od tego, czy zaczynasz dopiero swoją przygodę z uliczną kuchnią, czy posiadasz jakieś konkretne doświadczenia, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważnym narzędziem pracy właściciela tego typu restauracji są media społecznościowe. Bo jak inaczej mógłbyś wejść w kontakt z klientami i poinformować ich o kolejnym miejscu postoju? Albo zyskać cenny feedback na temat jakości swojej obsługi? Chaotyczne pojawianie się w różnych częściach miasta to mało skuteczna taktyka. Podobnie jest z nieprzemyślanym sposobem reklamowania czy nieczytelną komunikacją wizualną. Jeżeli rzeczywiście zależy Ci na tym, aby za każdym razem przy twoim food trucku pojawiały się rzesze wiernych klientów, warto, abyś poświęcił nieco czasu i energii w skonstruowanie konsekwentnej strategii promocyjnej. Dobrze zaplanowane działania marketingowe w Social Media są w stanie sprawić, że twój biznes nabierze rumieńców!

Dlaczego Social Media to podstawa?

Każdy szanujący się właściciel food trucka wie, że jego praca miałaby małe szanse na sukces, jeżeli pozbawiono by ją elementu SM. Własna strona internetowa czy blog firmowy to stanowczo za mało, by przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta i zapewnić sobie jego lojalność. Z jakiego powodu? Ponieważ współczesny odbiorca nastawiony jest na ciągłą interakcję i potrzebuje niesłabnących bodźców ze strony marki, która walczy o jego zainteresowanie. Starasz się, by każdy wiedział, że twoja kuchnia jest unikalna? Dbasz o świetną obsługę? Zależy Ci na satysfakcji każdego, kto u Ciebie jada? Jeżeli tak, musisz być obecny w różnych kanałach komunikacji. Co więcej, doświadczenie kontaktu z tobą na Facebooku, Twitterze czy Instagramie musi być równie realne, jak w rzeczywistości. Przenieś tylko to, kim faktycznie jesteś do świata mediów społecznościowych.

Działaj z planem

Zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki, zastanów się, jakie cele chcesz osiągnąć dzięki obecności na różnych platformach SM. To, że chcesz poinformować użytkowników o swojej lokalizacji, jest oczywiste. Co jeszcze chciałbyś im przekazać? Może warto dać im odczuć, jak bardzo zależy Ci na ich zadowoleniu? Udostępniaj wartościowe i interesujące informacje. Rozmawiaj i reaguj na komentarze. Pytaj fanów, co sądzą o daniach i co chcieliby zobaczyć w menu. Może mają jakieś uwagi? To zawsze bardzo cenne źródło informacji i pomysłów. Pamiętaj też, by być życzliwym i pomocnym. Budujesz w ten sposób długofalowe relacje!

Pomyśl o tym, co jest charakterystyczne dla twojej mobilnej restauracji i postaraj się to uwypuklić. Jeżeli specjalizujesz się w konkretnym rodzaju potraw, uczyń to elementem twojej strategii promocyjnej. Publikuj zdjęcia dań i informacje dotyczące składników, z których zostały zrobione. Opowiadaj o tym, co Cię inspiruje. Może masz pracownika, który wzbudza wyjątkową sympatię u klientów? Niech będzie obecny na wszystkich profilach! Jeżeli twój bar powstawał w ciekawych warunkach, warto też opowiedzieć jego historię. Wzbudzisz w ten sposób większe zainteresowanie.

I nie zapominaj o autentyczności! Nieszczerość i niespójność jest łatwa do wyczucia. Możesz szybko stracić uwagę swoich followersów.

Znaj specyfikę różnych platform

Jedno medium to za mało, by przyciągnąć uwagę użytkowników. Postaraj się być obecny przynajmniej na kilku. Facebook, Twitter i Instagram to absolutna podstawa. Możesz do tego dodać na przykład Pinterest i Snapchat.

Pamiętaj, że każda platforma funkcjonuje we własny, wyjątkowy dla siebie sposób. Twitter, z racji na szybki przekaz informacji jest świetnym barometrem zadowolenia odbiorców. Możesz go potraktować jako osobiste call – center i szybko odpowiadać na tweety swoich fanów. Niech każda niedogodność zostanie zrekompensowana przeprosinami a także kuponem lub zniżką. Instagram daje Ci szansę na pokazanie dań oraz różnych wydarzeń z życia pracowników i food trucka. Dzięki niemu łatwo dotrzesz do młodszych użytkowników. Specjalizujesz się w świeżo robionych kanapkach? Jesteś fanem żywności eko? Niech konto na Instagramie będzie pełne zdjęć twoich przepysznych potraw. Facebook daje możliwość dotarcia do różnych typów użytkowników. Możesz dzięki niemu podzielić się tym, co nowego dzieje się w twojej kuchni. Udostępniaj tutaj artykuły branżowe i wszystko, co mogłoby dostarczyć użytkownikom rozrywki. Co najważniejsze, jeżeli zdecydujesz się cokolwiek publikować, postaraj się o urozmaicony przekaz. Nie powielaj treści i nie powtarzaj tego, co już raz zdążyłeś udostępnić w innym portalu.

O czym powinieneś pamiętać?

Zanim staniesz się dla kogoś rozpoznawalny, musi dojść do kilku zetknięć z twoją marką. Niech każde z nich będzie wyjątkowe! Wtedy na pewno dobrze Cię zapamięta. W tym celu twoja ciężarówka powinna być dobrze oznakowana. W widocznym miejscu umieść na nazwy swoich kont, dzięki czemu każdemu będzie łatwiej Cię odnaleźć po powrocie do domu. To znacznie uprości pracę i da szansę na kontynuowanie kontaktu z odbiorcami.

Planuj z wyprzedzeniem. To bardzo ważne. Chcesz poinformować o kolejnych lokalizacjach? Uwzględnij korki i nieprzewidziane sytuacje, które mogą wydarzyć się na drodze. Jeżeli masz jakiekolwiek opóźnienie, niech klienci o tym wiedzą. Nikt nie będzie czekał w nieskończoność, aż się pojawisz.

Postaraj się, by twoje działania były wytrwałe i systematyczne. Wtedy z pewnością osiągniesz zamierzone rezultaty. Nie zniechęcaj się też, jeżeli od razu nie zobaczysz efektów. Takie zabiegi zawsze wymagają czasu!

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 4 Ocena: 3.8]