SnapchatJeżeli prowadzisz już stronę internetową swojego lokalu i zainwestowałeś w kampanie promocyjne na Facebooku i Twitterze, teraz przyszła kolej na zapoznanie się z możliwościami, jakie oferuje Ci Snapchat. Zastanawiasz się, czy warto? Ta mobilna aplikacja angażuje codziennie ponad 100 milionów użytkowników i stanowi obecnie najbardziej dynamicznie rozwijające się medium społecznościowe. Jest też doskonałym narzędziem do promocji i reklamy restauracji. Dzięki dodaniu Snapchata nie tylko zapewnisz sobie kompleksową obecność w najważniejszych kanałach SM, ale też w szybki i skuteczny sposób dotrzesz do najmłodszych klientów. Masz tutaj również szansę na wykazanie się inwencją i kreatywnością – wiele marek dopiero próbuje zaistnieć w tej przestrzeni, więc możesz sprawić, że twój lokal stanie się dużo bardziej rozpoznawalny, a inne restauracje będą brać z Ciebie przykład.

Masz wątpliwości? Spokojnie. Zaraz przybliżymy Ci, o co w tym wszystkim chodzi.

Podstawowe zasady

Podobnie, jak w przypadku innych social media Snapchat umożliwia wchodzenie w interakcję z pozostałymi użytkownikami sieci. W odróżnieniu jednak od Facebooka i Twittera opiera się w całości na przekazie wizualnym. Chcąc podzielić się z odbiorcami tym, co właśnie dzieje się w restauracji, możemy wysłać im zdjęcie lub film (opatrzone uprzednio emotikonami, tekstem, rysunkiem i odpowiednim filtrem). Co ważne, wiadomości takie żyją bardzo krótko i ulegają zniszczeniu w przeciągu maksymalnie 10 sekund. Żeby przedłużyć długość ich życia możemy zrobić zrzut ekranu albo połączyć w sekwencję i udostępnić w Stories (mają wtedy szansę przetrwać do 24 godzin). Co odróżnia Snapchata od pozostałych mediów społecznościowych? Przede wszystkim ulotność przekazu oraz jego tempo. Raz stracona wiadomość jest nie do odzyskania, a o zobaczonym już snapie szybko można zapomnieć. Musisz więc pamiętać o tym, aby nie zniknąć z pola widzenia twoich odbiorców i regularnie przypominać o swojej obecności. Ważny jest też oczywiście odpowiedni sposób komunikacji z użytkownikami – musisz dostosować go do grupy, z którą będziesz miał do czynienia. Wtedy z pewnością uda Ci się pozyskać nowych klientów i zapewnić sobie zainteresowanie stałych bywalców.

Dla kogo?

Jeżeli zależy Ci na tym, by twoje działania były skuteczne, powinieneś mieć świadomość, czym kierują się osoby, które korzystają z tej aplikacji. Wczucie się w sytuację klientów i sposób ich funkcjonowania to podstawa przy planowaniu jakiejkolwiek kampanii promocyjnej. Snapchat jest medium zdecydowanie zdominowanym przez najmłodszych. Sposób przekazywania informacji i atrakcyjna forma wizualna sprawiają, że chętnie sięgają po niego przedstawiciele pokolenia milenialsów, czyli osoby urodzone pomiędzy rokiem 1980 i 2000. Co jest dla nich ważne? Typowy przedstawiciel pokolenia Y ceni sobie możliwość bycia w ciągłym kontakcie z innymi, uczestniczenie w ich życiu a także bycie na bieżąco z aktualnymi wydarzeniami. Snapchat oferuje taką szansę. Co więcej, interakcja ma tutaj bardziej osobisty i prywatny charakter, ponieważ wiadomości są wysyłane do konkretnych użytkowników. Dzięki Snapchatowi możesz więc stać się dużo bliższy swoim odbiorcom. Ponieważ wszystko dzieje się w czasie rzeczywistym, masz też szansę pokazać, jak wygląda codzienne życie twojego lokalu. Pamiętaj, że masz do czynienia z najmłodszymi klientami. Warto, abyś pokazał, że masz poczucie humoru i potrafisz się dobrze bawić. Millenialsi cenią sobie nowe, atrakcyjne i stymulujące treści.

Korzyści dla twojego lokalu

Dobrze, wiesz już, jakie są podstawowe zasady korzystania ze Snapchata i co może być ważne dla twoich odbiorców. Teraz warto zastanowić się, w jaki sposób włączenie go do działań marketingowych może przynieść wymierne korzyści dla twojej restauracji.

Ponieważ na Snapchacie wszystko dzieje się w zawrotnym tempie, masz szansę szybko dotrzeć do swoich odbiorców i stać się dla nich równie bliski, jak każdy inny znajomy. Pokaż, jak wygląda twoja praca „od kuchni”. Jeżeli zadbasz o nieformalną i luźną formę przekazu, z łatwością podbijesz ich serca. Warto zapoznać klientów z pracownikami i historiami ich życia. Zawsze łatwiej utożsamić się z marką, która posiada ludzką twarz.

Ponieważ pokazujesz tutaj tylko te wydarzenia, które dzieją się w aktualnym czasie, właściwie nie dajesz o sobie zapomnieć odbiorcom. Tylko pamiętaj! Żeby być skutecznym, musisz snapować regularnie i nie znikać! Postaraj się też o wzbogacenie oferty w różne promocje, rozdawaj kupony i angażuj klientów, organizując konkursy. Dla przykładu możesz wysłać im Story, w którym zachęcisz ich do dorysowania czegoś na screenie zdjęcia, które udostępnisz oraz wysłania Ci go z powrotem. Inna propozycja? Obiecaj wygraną temu klientowi, który jako pierwszy wyśle do Ciebie snapa. Nic nie jest tak atrakcyjne, jak nagroda za wykazanie się refleksem, zaangażowaniem i kreatywnością.

Co możesz zrobić?

W przypadku social media zawsze warto zintegrować działania na wszystkich istniejących kontach i profilach. Zakładając konto na Snapchacie, poinformuj o tym na Twitterze i Facebooku. Możesz wtedy liczyć na większe zainteresowanie, a klientom będzie łatwiej do Ciebie dotrzeć. Inwestuj też w płatną reklamę. Według raportu IRCenter Snapchat cechuje się największą „klikalnością” w reklamy w porównaniu ze wszystkimi innymi mediami społecznościowymi w Polsce.

I pamiętaj! Snapchat to wciąż medium o dużym i niespożytkowanym potencjale. Póki co różne marki dopiero uczą się z niego korzystać i używać go do promocji swoich produktów. To szansa dla Ciebie – stań się pionierem tego typu komunikacji!

Źródła:

OMG! Czyli jak mówić do polskich milenialsów. Raport z pierwszego badania diagnozującego polskie pokolenie Y

Social Media 2015. Podsumowanie i trendy (www.ircenter.pl)

www.maximizesocialbusiness.com

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 5 Ocena: 2]

Komentarze są wyłączone.