lodzkie_kawiarnie_wywyad

Łódzkie Kawiarnie – portal zrzeszający najlepsze kawiarnie naszego pięknego Miasta Łodzi. Dlaczego kawiarnie są tak istotne, jak kształtuje się ten rynek i jakie są założenia Łódzkich Kawiarni? Na te pytania odpowie mi Marcin Matusiak – właściciel portalu i społeczności LodzkieKawiarnie.pl.

Dominika Ciurzyńska: Jak długo działa Wasz portal? Jakie są założenia, które Wam przyświecają i dlaczego właśnie tej branży poświęcacie swoje działania?

Marcin Matusiak: Portal działa 2,5 roku. Jego założeniem jest zrzeszenie i wypromowanie najlepszych kawiarni w Łodzi. Kryteria są następujące: miejsce to musi znajdować się w Łodzi, musi zajmować się głównie serwowaniem świeżo mielonej i parzonej tuż przed podaniem kawy (dlatego nie ma tu miejsc, gdzie kawa jest tylko dodatkiem do menu), oraz nie jest sieciówką. Wspieramy lokalne inicjatywy, podkreślając indywidualny charakter każdej kawiarni. Zrzeszamy również kawiarnie mobilne, chociaż jeszcze nie ze wszystkimi nawiązaliśmy ścisłą współpracę.

Jak oceniacie obecną kondycję kawiarni w ujęciu szerszym i w Łodzi? Jakie widzicie szanse i zagrożenia?

Rynek kawiarni ma tendencję wzrostową, jednak żeby się rozwijać potrzebna jest edukacja na temat dobrej kawy i taka misja edukacyjna przyświeca naszemu portalowi. Projekt Łódzkich Kawiarni to nie tylko portal z polecanymi miejscami z dobrą kawą, ale też społeczność, którą budujemy i staramy się zachęcać do częstszego uczęszczania do kawiarni. Promujemy treści lifestylowe, aby wzmocnić modę na aromatyczną kawę w lokalnych miejscach. Zagrożeniem dla miejscowych kawiarni są przede wszystkim sieciówki, które mają olbrzymią siłę przebicia, dzięki ogromnym budżetom marketingowym. Dlatego właśnie, aby dać radę korporacjom, małe biznesy powinny działać razem, a przejawem takiego działania jest nasz najnowszy projekt – Karta Kawosza.

Czym jest zatem Karta Kawosza i do kogo jest kierowana?

Karta Kawosza to karta benefitów do łódzkich kawiarni. Jej posiadacz może skorzystać z różnego rodzaju korzyści: 2 kawy w cenie 1, babeczka do kawy gratis, „happy hours”, itd. Jednak to, co wyróżnia naszą kartę od innych kart rabatowych, dających tylko upusty procentowe, są kawy powitalne, czyli kawy, które użytkownik otrzymuje za darmo przy wizycie w kawiarni. Ich wartość to ponad 60 zł, czyli jest to realna wartość. Dzięki karcie łódzcy kawosze będą mieli powód do odwiedzenia kawiarni, do których nie mieli okazji dotychczas przyjść, będą mogli zobaczyć nowe miejsca, porównać je i wybrać swoje ulubione. Ta inicjatywa ma zachęcić do częstszego korzystania z ofert kawiarni. Dla kawosza – oprócz korzyści czysto finansowych – karta jest wyrazem pasji, bo przecież kawosz to pasjonat kawy. Dla kawiarni – karta jest sposobem na pozyskiwanie nowych stałych klientów.

Karta obowiązuje cały rok, od 1 czerwca 2016 do 31 maja 2017, a w następnych latach planujemy kolejne edycje.

Jakie nowe projekty macie w zanadrzu?

Na razie nie chcemy zdradzać (uśmiech). Obecnie chcemy skupić się na rozwoju Karty Kawosza, na wypracowaniu najbardziej efektywnego modelu współpracy z kawiarniami oraz rozbudowie społeczności kawoszy w naszym mieście. Wszystko po to, aby przygotować model, który będziemy mogli wprowadzać w kolejnych miastach, czyniąc Kartę Kawosza ogólnopolską inicjatywą.

Jeśli jesteście z Łodzi i szukacie fajnej inicjatywy wspierającej Waszą kawiarnię – serdecznie polecamy Łódzkie Kawiarnie http://lodzkiekawiarnie.pl/kontakt/wspolpraca/

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 0 Ocena: 0]