Administratorem danych osobowych jest JNS Sp. z o.o. ul. Wróblewskiego 18, (93-578 Łódź), NIP 725-189-13-94, nasze dane kontaktowe: e-mail: biuro@jns.pl, telefon: +48 42 209 27 01, fax: +48 42 209 27 02.
Na naszej stronie internetowej stosujemy sposób zautomatyzowany przetwarzania danych (w tym profilowania), zbierania danych statystycznych i analizowania ruchu na stronie internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat administratora danych, odbiorców danych, profilowania, sposobu wykorzystania oraz sposobu zmiany ustawień przeglądarki, kliknij TUTAJ. Korzystając z tej strony bez zmian ustawień wyrażasz zgodę na profilowanie.
Sprawdź czy nowa usługa będzie pasować do Twojej marki.
Wiemy, że zależy ci na Twoim biznesie. Rozwijasz go, planujesz, dbasz i starasz się aby przynosił zysk. W końcu, kiedy masz już pewną ugruntowaną pozycję próbujesz wdrażać nowe produkty i usługi. Ale czy każdy produkt będzie pasował do twojego wizerunku? Wyobraź sobie taką sytuację – masz swoją ulubioną budkę z kebabami. Chodzisz tam od lat i wiesz, za co płacisz – kebaby są zawsze obłędne. Nagle, pewnego dnia na owej budce pojawia się wielki banner: „Organizujemy catering na wesele”. Czy skorzystasz z nowej usługi tej firmy? 🙂
Dowiedz się, czym jest test selerowy.
Jeśli zależy Ci na tym, aby stworzyć silną markę, którą będziesz potem sprzedawać w formie franczyzy lub licencji, musisz wypracować konkretne skojarzenia z nią związane. Możesz położyć nacisk na jeden lub kilka elementów – szybką obsługę, tanie jedzenie lub wręcz przeciwnie – średni czas oczekiwania przy naprawdę wykwintnym, drogim menu. Znając swojego klienta i cechy, z którymi chcesz aby była kojarzona Twoja marka łatwo będzie Ci wykonać test selerowy. Powiedzmy, że prowadzisz restaurację wegetariańską ze zdrową żywnością i spotykasz się z różnymi restauratorami. Jedni mówią, że najlepiej sprzedają się słodzone napoje, drudzy – że seler, a jeszcze inni, że najlepiej sprzedającym się produktem jest mięso wieprzowe. W co zainwestujesz?
Jeśli prowadzisz wegetariańską restaurację ze zdrową żywnością i nagle wprowadzisz do swojej karty słodzone napoje lub wieprzowinę to wierz mi – nie tylko nie będą się sprzedawać, a w dodatku przegonią z twojej restauracji wielu klientów. Dlaczego tak się stanie? Bo Twoja marka przestanie być spójna, a ludzie stracą zaufanie do Ciebie i tego, co im oferujesz.
Z kolei gdybyś do karty dań dodał lody selerowe albo makaron selerowy, to jeśli z jakichś powodów seler byłby w danym czasookresie produktem topowym – zarobisz. Dlaczego? Bo jako warzywo wpisuje się on w markę i wizerunek, jaki budujesz – restaurację ze zdrową żywnością.
Oprócz spójności z marką badaj popyt na usługę.
W tym punkcie ponownie wracamy do sylwetki klienta i grupy docelowej. Jeśli Twoja restauracja funkcjonuje od jakiegoś czasu to masz kilka możliwości na to jak wprowadzać nowe usługi. Bez względu na wszystko – pierwszym krokiem jaki musisz wykonać za każdym razem jest odpowiedzenie sobie na dwa pytania: czego potrzebuje mój segment klienta? Ile jest w stanie zapłacić mi za tę usługę?
Kiedy określisz już rodzaj usługi (np. catering dla firm) i określisz cenę, kolejnym krokiem jest skontaktowanie się z Twoim docelowym klientem. Pójdź do niego i zapytaj wprost – chcę wprowadzić taką a taką usługę i pobierać za nią taką opłatę, czy byłbyś zainteresowany takim produktem?
Jeśli ten sposób cię nie przekonuje możesz, oczywiście, wprowadzić usługę w ciemno i czekać na reakcję rynku. Weź jednak pod uwagę, z jakimi kosztami się to wiąże – koszt wprowadzenia usługi, reklamy, zakup produktów, kontakt… A po wszystkim może okazać się, że Twoja oferta trafia w pustkę. Więc czy nie lepiej jest jednak wykonać sondaż?
Pamiętaj, że raz wprowadzona usługa nie jest wieczna.
Usługi i produkty należy ciągle modyfikować zgodnie z cyklem produktowym. Nawet jeśli trafisz na coś, co przez kilka lat będzie istną żyłą złota, później może stopniowo tracić na wartości. Taka jest kolej rzeczy i w obecnym modelu gospodarczym nie jest to nic niepokojącego. Dlatego warto mieć głowę pełną pomysłów! Obserwuj swoich klientów, badaj ich potrzeby, rozmawiaj z nimi. Dzięki temu wdrażanie nowych produktów będzie bardziej opłacalne i dużo łatwiejsze.