Administratorem danych osobowych jest JNS Sp. z o.o. ul. Wróblewskiego 18, (93-578 Łódź), NIP 725-189-13-94, nasze dane kontaktowe: e-mail: biuro@jns.pl, telefon: +48 42 209 27 01, fax: +48 42 209 27 02.
Na naszej stronie internetowej stosujemy sposób zautomatyzowany przetwarzania danych (w tym profilowania), zbierania danych statystycznych i analizowania ruchu na stronie internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat administratora danych, odbiorców danych, profilowania, sposobu wykorzystania oraz sposobu zmiany ustawień przeglądarki, kliknij TUTAJ. Korzystając z tej strony bez zmian ustawień wyrażasz zgodę na profilowanie.

Akceptuję

Zapisz się do newslettera!

Dołącz do newslettera i bądź na bieżąco z najnowszymi artykułami, informacjami i promocjami.

Regulamin newslettera dostępny tutaj





Marketing przed otwarciem

marketing przed otwarciem gastronomiaJak promować coś, czego nie ma?

Tworząc swoją pierwszą restaurację nie czekaj z marketingiem. Po pierwsze nikt nie przyjdzie na jej otwarcie, bo zwyczajnie nie będzie wiedział o istnieniu Twojego lokalu. Po drugie, stracisz cenny czas i mnóstwo pieniędzy bo pierwsze miesiące będą prawie martwe. Dlatego chcemy podsunąć ci kilka pomysłów na to, jak działać zarówno w marketingu internetowym, jak i marketingu tradycyjnym kiedy Twój lokal jeszcze oficjalnie nie egzystuje.

5 niskobudżetowych pomysłów na promocję twojego lokalu, kiedy jeszcze nie istnieje.

  1. Stwórz szyld lub banner reklamowy

Bez względu na to, czy zajmowany przez Ciebie lokal jest kupiony czy wynajęty już podczas remontu nad drzwiami powinien wisieć stosowny szyld, natomiast przed lokalem – na banerze lub tabliczce – informacja dla  przechodniów że oto w tym miejscu powstaje nowa, absolutnie wyjątkowa restauracja. Ludzie muszą wiedzieć, że powstaje dla nich nowe miejsce!

  1. Opowiadaj o swojej restauracji w lokalnych mediach

Postaraj się znaleźć media i dziennikarzy, którzy codziennie komunikują się z Twoją grupą docelową. Strzałem w dziesiątkę powinien być kontakt z dziennikarzem lokalnym, kulturalnym lub kulinarnym. Pamiętaj, że informacja o Twoim lokalu musi być w jakiś sposób cenna dla dziennikarza. Zastanów się więc, jaką wartość będzie niósł ze sobą artykuł czy wywiad o Twojej restauracji i przekonaj dziennikarza, że napisanie o Tobie i Twoim biznesie będzie wartościowe.

  1. Zainwestuj w responsywną stronę internetową

Kieruj się prostą zasadą – im mniej tym lepiej. Strona musi się szybko ładować, dlatego nie przesadzaj z rozmiarem grafik. Zadbaj o prosty, krótki, łatwy do skojarzenia adres domeny z końcówką .pl. Pamiętaj o umieszczeniu pełnego menu wraz z cenami oraz informacją o dowozie, jeśli takowy oferujesz.  Możesz także zacząć budować na swojej stronie jakąś wartość, np. pisać blog w którym będziesz informować klientów o tym skąd pochodzą używane przez Ciebie produkty, albo jak przygotowywane są dania w Twoim lokalu. Możesz też na bieżąco, w ciekawy sposób informować o pracach postępujących w lokalu. Klienci lubią zaglądać za kulisy biznesów i wiedzieć, co mają na talerzu.

  1. Rozpocznij promocję w social mediach

Wszelkiego rodzaju portale social media to potężne narzędzie marketingowe i warto umiejętnie z nich korzystać. Zanim otworzysz lokal załóż fanpage na Facebooku czy konto na Instagramie. Możesz zacząć tam wielkie wspólne odliczanie do otwarcia, informować o różnych eventach, które będą miały miejsce w dniu otwarcia lokalu. Możesz też zapoznawać swoich klientów z personelem – publikować zdjęcie i kilka zdań o swoich pracownikach.

Nie zapomnij jaką moc mają wydarzenia na Facebooku!

  1. Tuż przed otwarciem wyjdź „w świat” ze swoimi produktami

Dlaczego promocja rodem z Kuchennych rewolucji” jest tak skuteczna? Ponieważ klient oprócz tego, że ma szansę poznać Ciebie i Twoich pracowników, a także degustować próbkę tego co będziesz oferować. Dlatego zadbaj o to, aby proponowane przez Ciebie smakołyki były najwyższej jakości. Warto pamiętać, że aby wziąć coś od klienta należy najpierw mu coś dać. Jest to bardzo skuteczna forma przekonywania, budowania relacji i przywiązania.

Skoro już wiesz, co robić, przejdź do działania.

Powyższe sposoby nie kosztują Cię wiele, a mogą przynieść duże korzyści. Dlatego zachęcamy do stworzenia harmonogramu działań marketingowych i wdrażania ich w życie Twojej gastronomii. Pamiętaj, żeby każdego dnia robić kolejny krok do przodu. Reklama tradycyjna jest równie ważna co reklama w internecie – wykorzystaj oba źródła przekazu, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców.

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 0 Ocena: 0]
Przejdź do paska narzędzi