Administratorem danych osobowych jest JNS Sp. z o.o. ul. Wróblewskiego 18, (93-578 Łódź), NIP 725-189-13-94, nasze dane kontaktowe: e-mail: biuro@jns.pl, telefon: +48 42 209 27 01, fax: +48 42 209 27 02.
Na naszej stronie internetowej stosujemy sposób zautomatyzowany przetwarzania danych (w tym profilowania), zbierania danych statystycznych i analizowania ruchu na stronie internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat administratora danych, odbiorców danych, profilowania, sposobu wykorzystania oraz sposobu zmiany ustawień przeglądarki, kliknij TUTAJ. Korzystając z tej strony bez zmian ustawień wyrażasz zgodę na profilowanie.

Akceptuję

Zapisz się do newslettera!

Dołącz do newslettera i bądź na bieżąco z najnowszymi artykułami, informacjami i promocjami.

Regulamin newslettera dostępny tutaj





Wprowadź nowe usługi!

nowa usługa gastronomia wdrożenie

Sprawdź czy nowa usługa będzie pasować do Twojej marki.

Wiemy, że zależy ci na Twoim biznesie. Rozwijasz go, planujesz, dbasz i starasz się aby przynosił zysk. W końcu, kiedy masz już pewną ugruntowaną pozycję próbujesz wdrażać nowe produkty i usługi. Ale czy każdy produkt będzie pasował do twojego wizerunku? Wyobraź sobie taką sytuację – masz swoją ulubioną budkę z kebabami. Chodzisz tam od lat i wiesz, za co płacisz – kebaby są zawsze obłędne. Nagle, pewnego dnia na owej budce pojawia się wielki banner: „Organizujemy catering na wesele”. Czy skorzystasz z nowej usługi tej firmy? 🙂

Dowiedz się, czym jest test selerowy.

Jeśli zależy Ci na tym, aby stworzyć silną markę, którą będziesz potem sprzedawać w formie franczyzy lub licencji, musisz wypracować konkretne skojarzenia z nią związane. Możesz położyć nacisk na jeden lub kilka elementów – szybką obsługę, tanie jedzenie lub wręcz przeciwnie – średni czas oczekiwania przy naprawdę wykwintnym, drogim menu. Znając swojego klienta i cechy, z którymi chcesz aby była kojarzona Twoja marka łatwo będzie Ci wykonać test selerowy. Powiedzmy, że prowadzisz restaurację wegetariańską ze zdrową żywnością i spotykasz się z różnymi restauratorami. Jedni mówią, że najlepiej sprzedają się słodzone napoje, drudzy – że seler, a jeszcze inni, że najlepiej sprzedającym się produktem jest mięso wieprzowe. W co zainwestujesz?

Jeśli prowadzisz wegetariańską restaurację ze zdrową żywnością i nagle wprowadzisz do swojej karty słodzone napoje lub wieprzowinę to wierz mi – nie tylko nie będą się sprzedawać, a w dodatku przegonią z twojej restauracji wielu klientów. Dlaczego tak się stanie? Bo Twoja marka przestanie być spójna, a ludzie stracą zaufanie do Ciebie i tego, co im oferujesz.

Z kolei gdybyś do karty dań dodał lody selerowe albo makaron selerowy, to jeśli z jakichś powodów seler byłby w danym czasookresie produktem topowym – zarobisz. Dlaczego? Bo jako warzywo wpisuje się on w markę i wizerunek, jaki budujesz – restaurację ze zdrową żywnością.

Oprócz spójności z marką badaj popyt na usługę.

W tym punkcie ponownie wracamy do sylwetki klienta i grupy docelowej. Jeśli Twoja restauracja funkcjonuje od jakiegoś czasu to masz kilka możliwości na to jak wprowadzać nowe usługi. Bez względu na wszystko – pierwszym krokiem jaki musisz wykonać za każdym razem jest odpowiedzenie sobie na dwa pytania: czego potrzebuje mój segment klienta? Ile jest w stanie zapłacić mi za tę usługę?

Kiedy określisz już rodzaj usługi (np. catering dla firm) i określisz cenę, kolejnym krokiem jest skontaktowanie się z Twoim docelowym klientem. Pójdź do niego i zapytaj wprost – chcę wprowadzić taką a taką usługę i pobierać za nią taką opłatę, czy byłbyś zainteresowany takim produktem?

Jeśli ten sposób cię nie przekonuje możesz, oczywiście, wprowadzić usługę w ciemno i czekać na reakcję rynku. Weź jednak pod uwagę, z jakimi kosztami się to wiąże – koszt wprowadzenia usługi, reklamy, zakup produktów, kontakt… A po wszystkim może okazać się, że Twoja oferta trafia w pustkę. Więc czy nie lepiej jest jednak wykonać sondaż?

Pamiętaj, że raz wprowadzona usługa nie jest wieczna.

Usługi i produkty należy ciągle modyfikować zgodnie z cyklem produktowym. Nawet jeśli trafisz na coś, co przez kilka lat będzie istną żyłą złota, później może stopniowo tracić na wartości. Taka jest kolej rzeczy  i w obecnym modelu gospodarczym nie jest to nic niepokojącego. Dlatego warto mieć głowę pełną pomysłów! Obserwuj swoich klientów, badaj ich potrzeby, rozmawiaj z nimi. Dzięki temu wdrażanie nowych produktów będzie bardziej opłacalne i dużo łatwiejsze.

 

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 0 Ocena: 0]
Przejdź do paska narzędzi