Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad kolorem przewodów w swojej gastronomii?
Jeśli nie – ten tekst jest dla Ciebie.
Zapewne każdy z nas pamięta przygody MacGyver’a. Wiele scen budujących nastrój w tym, jak i wielu innych seriali akcji z tamtego okresu opierało się na rozbrojeniu bomby. Łatwo sobie przypomnieć skupioną twarz głównego bohatera, tykający licznik ukazujący sekundy które za chwilę mogą okazać się ostatnimi w jego życiu, mnogość różnokolorowych kabli i te okrzyki rozemocjonowanych członków rodziny, niemogących się zdecydować czy czerwony, czy brązowy kabel będzie najlepszą decyzją.
Główny bohater nigdy się nie mylił i wybierał odpowiedni kolor.
Jak jednak dokonać wyboru, kiedy kable mamy w różnych kolorach i znamy się na ich znaczeniu, tak samo jak na konstrukcji bomby? Dodatkowo za plecami mamy salę pełną gości, których trzeba obsłużyć, a dużą część działań wykonujemy przy pomocy sprzętu, chociażby kasy fiskalnej czy też stanowiska POS?
Jako ekspert IT, który udziela wsparcia technicznego w gastronomiach
– wypracowałem system pracy, który ma rozliczne zalety, nie tylko techniczne ale także interpersonalne. Chodzi tu o to, aby zaprojektować sieć w sposób przemyślany i umiejętny, to jest w taki abyśmy mogli rozróżnić po kolorze funkcjonalność przewodu. Podstawową zaletą takiego systemu pracy obejmującego wsparcie techniczne jest przede wszystkim – czas identyfikacji problemu. Dzięki przejrzystej i ujednoliconej dokumentacji urządzeń łatwiej jest nie tylko zdiagnozować problem, ale również go rozwiązać. Rozgraniczenie funkcjonalności kabli jest tu bardzo pomocne. Dodatkowo istotnym czynnikiem jest naprawa problemu przez osobę na miejscu, czyli kogoś z obsługi. Członek obsługi kontaktując się z telefonicznym wsparciem technicznym staje się osobą, która pomimo posiadania innych kompetencji – umie rozwiązać problem techniczny. Dzięki temu wzrasta jego samoocena, czuje się potrzebny, ponadto możliwe że przyszłym razem sam rozwiąże ten problem.
Zatem dzięki takiej współpracy masz nie tylko “porządek w kablach”, ale także pracowników, którzy oswajają się z techniką i uczą sami rozwiązywać podstawowe problemy, na jakie natrafia gastronomia każdego dnia.
Należy jednak pamiętać, że gastronomia i jej infrastruktura techniczna stanowią system żywego organizmu, dlatego też warto pamiętać o całkiem medycznym podejściu, czyli Po pierwsze nie szkodzić i samodzielnie robić tylko tyle, ile jesteśmy pewni. Resztę lepiej pozostawić zawodowcom – może to w szerszym kontekście oznaczać mniejsze koszty i krótszy czas oczekiwania na naprawę.
Komentarze są wyłączone.