ekspert_gastronomia_menedżer

Głowisz się, troisz i dwoisz, a nadal nie jesteś w stanie osiągnąć oczekiwanych rezultatów sprzedażowych? W gastronomii obok tętni życie, sala pęka w szwach, stoją kolejki przed lokalem, a zeszyt menedżera zapełniony jest rezerwacjami. Jak to się stało? Co zrobiłeś źle? Jeśli zadajesz sobie takie pytania — warto zaprosić do współpracy specjalistę.

Dystans

Czasem warto oddać swoją markę w ręce specjalistów. Całkiem możliwe, że Twoje własne plany naprawcze przestają działać, ponieważ nie masz już wystarczającego dystansu. Spędziłeś w swojej gastronomii wiele godzin, otwierałeś ją, zatrudniłeś pracowników, uczestniczyłeś przy tworzeniu karty, tworzyłeś kampanie promocyjne… możliwe, że nadal masz całą masę pomysłów. Możliwe, że wreszcie któryś z nich wypali i zostawisz konkurencję w tyle. Na razie jednak jest odwrotnie, a kiedy nastąpią dni Twojej glorii i chwały, nie wiadomo. Jedno jest pewne — trzeba zacząć działać. W tych działaniach powinien Ci pomóc ktoś, kto nie jest emocjonalnie związany ani z Tobą, ani z Twoją gastronomią. Dzięki temu zachowa obiektywizm i szanse na sukces wzrosną!

Doświadczenie

Menedżer, czy też firma zajmująca się marketingiem i PR ma za sobą całą listę klientów, a co za tym idzie przypadków i okoliczności. Daje to szersze spojrzenie na Twoją markę. Menedżer związany z gastronomią jest również na bieżąco z najnowszymi trendami i narzędziami komunikacji z Twoją grupą docelową. Wybierając menedżera pod kątem wzmocnienia marki, pytaj o jego doświadczenie i dokonania. Pytaj, jakich narzędzi będzie chciał użyć do ożywienia wizerunku Twojej gastronomii i dlaczego są one jego zdaniem odpowiednie. Staraj się jednak nie patrzeć menedżerowi na ręce, a raczej korzystać z jego doświadczenia, ucząc się od niego jak najwięcej.

Sieć kontaktów

Menedżer to nie tylko osoba znająca się na tajnikach zarządzania i public relations. To także osoba często posiadająca szeroką listę istotnych kontaktów, które czasem również stanowią warsztat jego pracy. Możliwe, że potrzebna będzie Ci rekomendacja kogoś znanego, kampania w mediach a może koncert modnej obecnie grupy. Ponoć tylko pięć uścisków dłoni dzieli Cię od sławnych i najsławniejszych tego świata. Menedżer może być dla Ciebie tym piątym uściskiem dłoni, który przy oszczędności Twojego prywatnego czasu zapewni Ci upragnione wejście na szczyt z dużym rozmachem.

Nowa energia

Menedżer pracujący nad Twoją marką i zwiększeniem sprzedaży powinien kompleksowo spojrzeć na Twój biznes: poznać ekipę, przesiedzieć na sali i poobserwować gości, kelnerów. Oprócz wprowadzania nowej jakości wprowadzi także nową energię do zespołu. Jeśli trafisz na charyzmatycznego menedżera, mogą to być pokłady nowej energii u wszystkich członków zespołu, który zyska nowe siły do osiągnięcia wspólnego sukcesu.

Twój wolny czas

Najbardziej prozaiczny na świecie argument. Nie należy go jednak bagatelizować. Kiedy menedżer podejmuje kolejne działania, staraj się, aby pozostałe elementy Twojej gastronomii również budowały markę. To czas na odświeżenie wystroju, szkolenie personelu, zastanowienie się nad jakością serwowanych produktów. Wykorzystaj ten czas, a całe przedsięwzięcie zakończysz sukcesem!

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 1 Ocena: 1]

Komentarze są wyłączone.