Pomimo faktu, że wsparcie informatyczne jest coraz popularniejszą formą zarządzania działem IT w firmach, nadal wielu właścicieli i menedżerów nie jest w pełni przekonana do tej formy współpracy. Często wynika to z oszczędności, czy ze zwykłego przeświadczenia że dziesięcioosobowa firma nie potrzebuje tego typu usług, ryzykując tym samym często utratą lub wyciekiem cennych informacji dotyczących firmy, pracowników i klientów. Chcąc przekonać niedowiarków i sceptyków – przedstawię głosy tych, którzy nam zaufali – w formie ankiety.

Dlaczego wybrałeś/aś Outsoutcing IT?

Z przeprowadzonego badania wynika, że nadal najistotniejszą kwestią dla klientów, którzy korzystają z pomocy informatycznej jest wiążąca się z tym redukcja kosztów. Nie od dziś wiadomo, że zlecanie prac firmom zewnętrznym bardziej opłaca się przedsiębiorcom, niż utrzymywanie pracownika, który jednego dnia ma całą masę obowiązków, a drugiego z braku zajęć – gra w pasjansa.

Kolejnym aspektem, najczęściej powtarzającym się w opiniach klientów jest poprawa jakości pracy. Ten aspekt jest bardzo ważny. Pokazuje, że wybierając profesjonalną firmę świadczącą wsparcie techniczne zyskujesz czas dwukrotnie. Pierwszy raz – przenosząc odpowiedzialność na firmę zewnętrzną i drugi raz – wybierając profesjonalistów, którzy dobiorą narzędzia do swoich działań, aby wyeliminować przerwy w pracy, związane z infrastrukturą IT.

Na trzecim miejscu pojawiła się skalowalność kosztów. Kwestia ta też łączy się z ich redukcją. Chodzi tu o to, aby pracownicy byli odpowiednio wydajni przy zwiększeniu obciążenia zleconymi zadaniami. Dlatego też posiadając rozwijającą się firmę, której infrastruktura IT się stopniowo rozrasta – w pewnym momencie będziesz musiał zainwestować w kolejnego pracownika. Na samym początku nie będzie on w pełni produktywny z racji na wiele czynników, takich jak aklimatyzacja, czy zwyczajnie niewystarczająca ilość zadań. Wybierając prezentowane przeze mnie rozwiązanie zwiększasz godzinową ilość wsparcia o tyle, ile potrzebujesz. Jeśli zaś źle oszacujesz ten czas – zawsze możesz dokupić dodatkowe godziny. Dzięki temu wybierasz rozwiązanie wielokrotnie tańsze i wygodniejsze.

Kolejną kwestią jest dostęp do nowych technologii. Chodził tu o sprawne wdrażanie nowych rozwiązań IT, dopasowanych idealnie do twoich aktualnych potrzeb. To podejście pokazuje, że klienci ufają nam i wierzą, że stosowane przez nas metody będą optymalne dla ich biznesu i usprawnią działania ich firm, dystansując tym samym konkurencję.

Dopiero na samym końcu tej listy pojawia się pomoc specjalistów, co pokazuje że nadal polscy przedsiębiorcy skupiają się w pierwszej kolejności na oszczędnościach w prowadzeniu działalności, związanych z przepisami.

infografika

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 3 Ocena: 4.7]

Komentarze są wyłączone.