Administratorem danych osobowych jest JNS Sp. z o.o. ul. Wróblewskiego 18, (93-578 Łódź), NIP 725-189-13-94, nasze dane kontaktowe: e-mail: biuro@jns.pl, telefon: +48 42 209 27 01, fax: +48 42 209 27 02.
Na naszej stronie internetowej stosujemy sposób zautomatyzowany przetwarzania danych (w tym profilowania), zbierania danych statystycznych i analizowania ruchu na stronie internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat administratora danych, odbiorców danych, profilowania, sposobu wykorzystania oraz sposobu zmiany ustawień przeglądarki, kliknij TUTAJ. Korzystając z tej strony bez zmian ustawień wyrażasz zgodę na profilowanie.

Akceptuję

Zapisz się do newslettera!

Dołącz do newslettera i bądź na bieżąco z najnowszymi artykułami, informacjami i promocjami.

Regulamin newslettera dostępny tutaj





Analiza konkurencji

restaurant-people-alcohol-bar-medium

Kiedy już posiadasz informacje o swoich klientach warto zastanowić się, co dzieje się u Twojej konkurencji. Niestety, podobnie jak w przypadku analizy rynku wiele osób niezbyt rzetelnie podchodzi do badania konkurencji, albo wręcz nie robi tego wcale. A szkoda, bo Twoja konkurencja jest w stanie dać Ci wiele cennych informacji.

Zastanów się nad najważniejszymi cechami Twojego biznesu

Jeśli chcesz otworzyć pierogarnię pomyśl, co będą w niej cenić Twoi klienci. Bogate menu? Niskie ceny? Szybkość obsługi? Piękne wnętrze? Możliwość dostawy do domu? Wynotuj wszystkie cechy, które mogą być ważne dla Twoich potencjalnych klientów. Następnie stwórz tabelę i odwiedź inne lokale w okolicy, które oferują usługę taką jak Twoja i zaznacz, jak wyglądają te cechy u nich.

Znajdź to, co Cię wyróżni

Spójrz na swoją tabelkę i wyciągnij wnioski. Jeśli czas oczekiwania na pierogi w innych pierogarniach wynosi wszędzie około 20 minut, to może Twoim wyróżnikiem będą pierogi przygotowywane w 10 minut? Jeśli ceny za pierogi u konkurencji wahają się pomiędzy 5 a 15 zł, to być może zdecydujesz się wyróżnić ofertą “wszystkie pierogi za 10 zł”? Daj klientom coś, czego nie ma Twoja konkurencja, a potem wykonując badanie rynku zapytaj swoich klientów, czy taki wyróżnik przyciągnąłby ich do Ciebie.

Twoją konkurencją są nie tylko lokale gastronomiczne

Jeśli masz już sylwetkę swojego idealnego klienta to wiesz już, gdzie spędza wolny czas, co robi, jak się zachowuje, gdzie go znaleźć. Ale wiesz też, ile zarabia i domyślasz się ile pieniędzy może u Ciebie zostawić. Trzymając się przykładu pierogarni – tradycyjne myślenie o konkurencji będzie sprowadzało się do innych pierogarni w okolicy oraz pozostałej gastronomii oferującej podobne produkty w podobnym przedziale cenowym. Zauważ jednak, że klient płaci dwiema walutami: pieniędzmi i czasem.

W obecnych czasach, kiedy produktów jest więcej niż klientów, musisz myśleć o konkurencji globalnie

Skoro wiesz już, że Twój klient płaci dwiema walutami to zastanów się, ile czasu potrzebuje żeby zjeść Twoje pierogi. Musi przyjść, siąść do stolika, zamówić, poczekać na realizację, zjeść, zapłacić i wyjść. Czasem może jeszcze posiedzi i pogawędzi ze znajomymi. Powiedzmy więc, że na wizytę w Twoim lokalu klient potrzebuje 20 zł i godziny czasu. Twoją konkurencją są więc wszystkie inne lokale i usługi zabierające Twojemu klientowi 20 zł z kieszeni i godzinę czasu.

Wszyscy jesteśmy wiecznie zajęci.

Budując swój biznes widzisz dobrze, ile wymaga on od Ciebie poświęcenia, zaangażowania, CZASU i PIENIĘDZY. Skoro wiesz już, że Twoja konkurencja jest ogromna zastanów się, jak przekonać Twojego potencjalnego klienta, aby to właśnie Tobie poświęcił swoje 20 zł, zamiast pograć przez godzinę w grę i przekąsić kanapkę na szybko.

Analiza konkurencji pomoże Ci zweryfikować Twój pomysł na biznes

Może okaże się, że interesujący Cię sektor jest już przesycony i lepiej zająć się sprzedawaniem chińszczyzny, niż pierogów. Albo wręcz przeciwnie – zobaczysz jakąś ogromną lukę, w której konkurencja jest mała lub nieudolna i zaoferujesz coś o wiele lepszego? Rozejrzyj się uważnie, lecz mądrze. Podglądanie konkurencji tylko po to, aby ją ignorować, wyśmiać lub zdołować samego siebie zdecydowanie nie jest wartościowym zajęciem.

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 0 Ocena: 0]
Przejdź do paska narzędzi