Marketing w branży gastronomicznej (1)

Czy wiesz, że według raportu “Rynek HoReCa w Polsce” z 2015 roku kuchnię polską preferuje aż 69% klientów? Co ciekawe, okazuje się, że na rodzimym rynku brakuje lokali, które ją oferują. Bary mleczne, miejsca z kuchnią regionalną czy bistra to ośrodki gastronomiczne na wymarciu. Warto zatem zastanowić się czy nie byłoby korzystnie wejść w tę niszę i zaspokoić popyt konsumentów, oferując im taką kuchnię za jaką tęsknią.

Nie oznacza to jednak, że należy działać według starych i utartych schematów. Pomimo tego, że konsumenci oczekują większej ilości lokali z kuchnią polską, należy stawiać na elementy unikalne i wyróżniające ofertę danego lokalu na tle konkurencji oraz na innowacyjną identyfikację wizualną. Nie ulega bowiem wątpliwości, że dopracowana szata graficzna przyciągnie potencjalnych klientów zarówno w świecie offline, jak i online. Nie warto zatem oszczędzać na jej zaprojektowaniu i podejmować się jej amatorskiego stworzenia. Doprowadzić to może do sytuacji w której potencjalni klienci odrzucą daną ofertę z powodu nieatrakcyjnego wizerunku nawet w sytuacji, w której menu restauracji będzie najwyższej jakości.

A skoro już o menu mowa…w kuchni polskiej również należy postawić na nieszablonowe rozwiązania. Wzbogacanie tradycyjnych przepisów o zupełnie nową nutę smakową zainteresuje klientów i sprawi, że zaciekawią się daną ofertą na tyle by sprawdzić ją w praktyce. Warto przy tym pamiętać o komunikowaniu wprowadzenia nieoczywistych i innowacyjnych smaków do menu zarówno w ulotkach oferowanych na ulicach i w lokalu, jak również w mediach społecznościowych. Dlaczego? Ponieważ klienci nie chcą szukać informacji – chcą je otrzymać tak szybko i w tak przystępny sposób, jak tylko jest to możliwe.

O powstaniu nowego lokalu z kuchnią polską warto mówić nawet wówczas, gdy wystrój lokalu jest dopiero na ukończeniu. Służyć może temu atrakcyjna graficznie kartka wywieszona na drzwiach i informująca o otwarciu, które wkrótce nastąpi, stworzenie fanpage na Facebooku, jak również zainicjowanie dedykowanego wydarzenia na tymże portalu. Podczas podjęcia działań na Facebooku należy mieć na uwadze profesjonalne zaprojektowanie coverphoto oraz logotypu marki, ponieważ to one będą pierwszymi dziełami graficznymi, który przykują wzrok potencjalnych klientów. W dalszej kolejności należy zadbać o atrakcyjne zdjęcia obrazujące pracę nad lokalem, które pokażą ludzki wymiar nowo powstałej marki gastronomicznej oraz zapowiedzi menu, które wkrótce klient będzie miał szansę wypróbować.

Konstruując wydarzenie na Facebooku warto z kolei pamiętać o tym by systematycznie komunikować się z zaproszonymi na nie osobami i zachęcać je do odwiedzenia lokalu zdjęciami potraw z menu oraz atrakcyjnymi promocjami dostępnymi tylko dla użytkowników tego portalu. Takie działanie oparte na podkreśleniu wyjątkowości zaproszonych gości pomoże w zgromadzeniu pożądanej ilości klientów podczas uroczystego otwarcia.

Chcesz wiedzieć więcej na temat promowania nowo powstałej restauracji? Śledź moje wpisy na Portalu Gastronomii. 🙂 

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 6 Ocena: 4.7]

Komentarze są wyłączone.