Marketing w branży gastronomicznej

W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny rozwój przedsiębiorstw działających w branży gastronomicznej. W czasach silnej konkurencji nie wystarczy już posiadanie atrakcyjnej lokalizacji i wystroju wnętrz oraz ciekawego menu z potrawami wysokiej jakości. Niewystarczająca jest także dokładna znajomość bliższego i dalszego otoczenia organizacji. Lokale gastronomiczne muszą posiadać umiejętność przyciągania i zatrzymywania klientów, a mogą ją zdobyć tylko dzięki sprawnemu marketingowi.

Coraz większa i bardziej profesjonalna konkurencja zmusza przedsiębiorstwa gastronomiczne do tworzenia całkowicie nowych i niezwykle ciekawych koncepcji prowadzenia swoich lokali. Na popularności zyskują lokale z żywnością ekologiczną, kawiarnie połączone z zakładem palenia kawy czy też wyspecjalizowane placówki gastronomiczne, tworzące tylko i wyłącznie zupy lub kreujące wymyślne burgery. Innowacyjny pomysł to jednak nie wszystko. Należy najpierw podjąć szereg działań marketingowych, aby o istnieniu danego lokalu dowiedzieli się potencjalni klienci.

O ile działania marketingowe w świecie offline są dla większości przedsiębiorstw gastronomicznych dość oczywiste i intuicyjne, jak np.: stworzenie ulotek, organizowanie cyklicznych promocji, kreowanie ofert sezonowych itd., o tyle działania marketingowe w świecie online sprawiają lokalom zdecydowanie większą trudność. Nierzadko u podstaw tej sytuacji leży nieznajomość narzędzi marketingowych oraz brak osób odpowiedzialnych za promocję marki gastronomicznej w internecie.

Mnogość narzędzi służących szeroko pojętej promocji oraz coraz to nowsze funkcjonalności, które są w nich wprowadzane sprawia, że osoby nie posiadające wiedzy marketingowej gubią się i rezygnują z podjęcia działań z obawy przez nieznanym. Na szczęście można liczyć na pomoc wyspecjalizowanych agencji, które podpowiedzą w jaki sposób takie portale, jak: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Vine, Snapchat, a nawet Tinder cy Spotify mogą przyczynić się do zbudowania silnej i atrakcyjnej dla klientów marki. Nawet, jeśli na pierwszy rzut oka użytkowanie ich w trakcie kampanii marketingowej wydaje się być bardzo nieoczywiste.

Filarem sukcesu jest umiejętne przekucie innowacyjnego i nieszablonowego pomysłu na lokal gastronomiczny w realne działanie oraz spójną komunikację marketingową. Dzięki temu dana marka gastronomiczna ma szansę stać się unikalną i pożądaną przez klientów.

Chcesz wiedzieć więcej? Śledź koniecznie nasze artykuły w tym dziale, a zdradzę Ci tajniki marketingowego świata i podpowiedzą jakich narzędzi używać by bez problemu pozyskiwać klientów oraz budować znaną i lubianą markę gastronomiczną.

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 16 Ocena: 3.4]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*