pokemon_go_gastronomia

Podczas, gdy cały świat szaleje na punkcie Pokemon GO, coraz więcej właścicieli małych lokalnych firm zaczyna przyglądać się temu, w jaki sposób spożytkować ogromny sukces aplikacji i bardziej zainteresować klientów swoim biznesem. Trudno się temu dziwić – gra angażuje codziennie niemal tylu użytkowników, co Twitter, a już w drugim tygodniu od premiery liczba pobrań przekroczyła 10 milionów, bijąc na głowę Tindera! Praktycznie na każdym kroku można zaobserwować ludzi, którzy wychodzą z domów i podążają ulicami wabieni możliwością zdobycia nowych i wyjątkowych Pokemonów. Niesamowite, prawda?

Aplikacja została wyprodukowana przez firmę Niantic Labs oraz Pokemon Company, a jej wyjątkowa popularność wynika z wykorzystania technologii augmented reality (rzeczywistości rozszerzonej), dzięki której gracz poruszając się w realnym świecie może zobaczyć na ekranie telefonu okolicę odwzorowaną w proporcji 1:1. Co jakiś czas na jego drodze pojawiają się małe stworki, które należy umiejętnie złapać. Rozwiązanie to zastosowano wcześniej w grze Ingress, która nie zyskała jednak aż tak wielkiego rozgłosu.

Jak działa Pokemon GO?

Zasada jest bardzo prosta. Program wykorzystuje funkcję GPS oraz aparat fotograficzny telefonu, by ułatwić polowanie na pokemony. Użytkownik staje się ich trenerem, więc może je szkolić, a potem wystawiać do walki. Służą do tego Gymy, czyli siłownie. Ten, kto wygra z innymi graczami, staje się mistrzem siłowni. Pokemon GO oferuje rzecz jasna również możliwość kupienia waluty (Pokecoins) niezbędnej do zaopatrzenia się w różne dodatkowe ulepszenia dostępne w sklepie.

Dowiedz się, czy w okolicy jest PokeStop albo Gym

PokeStop to miejsce, w którym można za darmo zdobywać nowe przydatne przedmioty (na przykład Poke Balle, niezbędne do łapania potworków). Są to najczęściej znane i popularne w mieście lokalizacje (jak pomniki, mosty czy siedziby firm). Jeżeli twój lokal znajduje się niedaleko Stopu albo siłowni, masz szczęście. To z pewnością przyciągnie w okolicę wielu użytkowników. Co możesz zrobić? Zaskocz ich i stwórz danie inspirowane grą. Im bardziej wymyślne potrawy, tym lepiej! Daj zniżkę każdemu, kto pokaże Ci swoją postać na smartfonie.

Duch zespołowy

Każdy gracz polujący na pokemony jest przyporządkowany do jednej z trzech frakcji (Blue, Red i Yellow). Wykorzystaj to. Poczucie przynależności to wielki motywator, nierzadko skłaniający do podejmowania decyzji zakupowych. Pomysły? Zorganizuj wieczór dla jednej z drużyn i zachęć do dzielenia się wskazówkami i swoim doświadczeniem. Wybierz jeden dzień tygodnia i zaoferuj promocję dla każdego, kto należy do określonej grupy.

Skorzystaj z wabików

Jeżeli twoja restauracja znajduje się na odludziu, nic straconego. Jedną z funkcji aplikacji jest możliwość zakupu Lure Module, dzięki któremu będąc w danym miejscu przez pół godziny przyciągamy do siebie wszystkie obecne w okolicy pokemony. Jeżeli umieścisz wabik niedaleko PokeStopu, użytkownicy zobaczą to na swoich mapach. Koszt takiej sesji wynosi zaledwie 100 Pokecoins (a więc dokładnie 4,89 zł). To niewielka inwestycja biorąc pod uwagę możliwe zyski. Niektóre firmy zwiększyły w ten sposób ruch w lokalu o kilkadziesiąt procent!

Social media

Póki trwa moda na łapanie pokemonów, nie zapomnij uwzględnić tego tematu w swoich postach. To świetna okazja, by zwrócić uwagę followersów i zapewnić im świetną rozrywkę. Memy to tylko początek tego, co możesz zrobić. Pamiętaj też o tym, że jeżeli podejmujesz jakiekolwiek działania, koniecznie poinformuj o tym we wszystkich mediach społecznościowych. W ten sposób zachęcisz znacznie więcej osób!

PS: Z racji na dynamiczny rozwój i modyfikacje w aplikacji warto się upewnić co do bieżących rozwiązań.

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 3 Ocena: 3]

Komentarze są wyłączone.