Kara_Rokita

Niezwykłe potrawy przyrządzane przez najlepszych kucharzy, degustacje wyjątkowych kaw i win, możliwość nawiązania kontaktów biznesowych z najważniejszymi partnerami na rynku, interesujące i merytoryczne spotkania z ekspertami – wszystko to tylko wycinek tego co mogliśmy doświadczyć przez trzy dni jubileuszowych 20 Targów EuroGastro w Warszawie, które miały miejsce od 7 do 8 kwietnia. Były to nasze pierwsze targi, w jakich braliśmy udział i już od pierwszych chwil mieliśmy pewność, że będziemy ich stałymi bywalcami!

Liczby

276 wystawców z 17 krajów, kilkudziesięciu branżowych ekspertów, w tym światowej sławy mistrzowie kulinarni oraz niezliczona liczba odwiedzających, którzy niejednokrotnie wracali przez kolejne dni targów – to liczby które w pełni oddają ogrom przedsięwzięcia, jakie mogliśmy obserwować, a także czerpać pełnymi garściami wiedzę i inspiracje – i jak sądzimy – nie byliśmy w tym odosobnieni.

Możliwość nawiązania nowych aliansów biznesowych

Nie od dziś wiadomo, że najskuteczniejszą formą sprzedaży jest kontakt bezpośredni, a ożywione rozmowy prowadzone na stoiskach wystawców były tego widocznym potwierdzeniem. Wielu wystawców podkreślało, że bardzo ceni sobie obecność na targach z racji na to, że jest to czas kiedy Branża HoReCa ma szansę na nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych, a także poznanie nowych rozwiązań, które pojawiają się w branży.

Kreatywne rozwiązania i niezapomniane smaki.

Spacer alejkami gwarantował niezwykłe doznania smakowe oraz prawdziwy teatr sztuki kulinarnej: świeże ryby, owoce morza, najlepiej wyselekcjonowane wina i gatunki kaw – tworzyły zupełnie osobny dział Targów EuroGastro.

Szczególną rolę odegrała wspomniana już tutaj kilkukrotnie kawa, która posiada ponad 1200 smaków i aromatów. W specjalnie przygotowanej strefie Coffee Village Alf Karmer, światowej sławy ekspert ds. kawy, inicjator SCAE (Speciality Coffee Organization of Europe) i WBC (World Barista Championship) tłumaczył fenomen popularności tego napoju. – Kawa jest po to, by dawać dobre doświadczenia i poprawić nasze samopoczucie. Niewskazany jest przy niej pośpiech, a wybór i ocena najlepszego smaku to kwestia indywidualna. Ekspert docenił również znaczące postępy jakie Polska odnotowała w kulturze picia kawy. Niemniej jednak wskazał potrzebę dalszej edukacji w tej dziedzinie.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się także urządzenia do produkcji lodów oraz napojów chłodzących, które tworzyły na oczach zwiedzających imponujące desery warte grzechu.

W trakcie targów sporo uwagi poświęcono winom – kompozycji karty oraz właściwemu doborowi do potraw. Podpowiedziano jak poprzez sprzedaż tego trunku podnieść prestiż i obroty lokalu. Miłe urozmaicenie programu merytorycznego stanowiła także prezentacja poświęcona profesjonalnej fotografii jedzenia, gdzie na konkretnych przykładach omówiono 5 ważnych zasad tej sztuki.

Kulinarne talenty

Po raz kolejny Targi EuroGastro stały się także kuźnią młodych talentów.  Nie wierzę. Nie spodziewałam się. Strasznie się cieszę! – brzmiały pierwsze słowa 18-letniej Gabrieli Łukasiewicz, która zwyciężyła w konkursie „Kulinarny Talent 2016”. – To było niesamowite doświadczenie i nauka od samych mistrzów – dodała. Swojego zadowolenia z uczestników nie krył również sam Robert Sowa. – Konkursy są po to, by kreować nowe smaki i trendy, a młodzież sprawdziła się w tym bardzo dobrze. Nie wstydziłem się przed jurorami degustacyjnymi – mówił.

Podczas Targów EuroGastro odbył się 11. Festiwal Kuchni Greckiej Teo Vafidisa oraz po raz pierwszy swój finał miał konkurs CHEF Culinary Cup pod patronatem Jerzego Pasikowskiego. Dla uczestników obu wydarzeń był to ważny krok w rozwoju dalszej kariery, a mistrzowie kulinarni podkreślali wysoki poziom umiejętności młodych kucharzy i ich ogromne zaangażowanie.

Bogaty program prezentacji

Każdego dnia targów odbywały się praktyczne warsztaty oraz prezentacje, podczas których sale były wypełnione do ostatniego miejsca. Uczestnicy spotkań dowiedzieli się jak skutecznie zarządzać biznesem, jak dobrać odpowiedni personel oraz jakich błędów unikać otwierając i prowadząc kawiarnię. Eksperci z branży opowiedzieli jaka jest przyszłość marketingu w gastronomii, pożądana reklama restauracji oraz rola managera XXI wieku. Omówili także niezbędne rozwiązania mobilne.

Jeszcze raz pragniemy podziękować organizatorom za zaproszenie i już wiemy, że w dniach 5 – 7 kwietnia 2017 roku wyruszymy na 21 Edycję Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro.


MT Targi Polska to jeden z wiodących w Polsce i największy na rynku warszawskim organizator imprez targowych. Firma organizuje 8 imprez wystawienniczych, które rocznie gromadzą ponad 2000 wystawców i 80 000 zwiedzających. W kalendarium znajdują się targi, które bardzo dobrze znane są za granicą, a w Polsce zyskały miano najważniejszych wydarzeń targowych. Są to: EuroGastro, EuroLab, CrimeLab, TT Warsaw, Lato, WorldHotel, Dziedzictwo oraz Infrastruktura.

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 0 Ocena: 0]