Administratorem danych osobowych jest JNS Sp. z o.o. ul. Wróblewskiego 18, (93-578 Łódź), NIP 725-189-13-94, nasze dane kontaktowe: e-mail: biuro@jns.pl, telefon: +48 42 209 27 01, fax: +48 42 209 27 02.
Na naszej stronie internetowej stosujemy sposób zautomatyzowany przetwarzania danych (w tym profilowania), zbierania danych statystycznych i analizowania ruchu na stronie internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat administratora danych, odbiorców danych, profilowania, sposobu wykorzystania oraz sposobu zmiany ustawień przeglądarki, kliknij TUTAJ. Korzystając z tej strony bez zmian ustawień wyrażasz zgodę na profilowanie.

Akceptuję

Zapisz się do newslettera!

Dołącz do newslettera i bądź na bieżąco z najnowszymi artykułami, informacjami i promocjami.

Regulamin newslettera dostępny tutaj





Współpraca z biznesem.

współpraca b2b gastronomia

Chcąc rozwijać swój biznes gastronomiczny musisz wejść we współpracę B2B, czyli business to business. Proponuję ci jednak szersze myślenie o tym pojęciu, niż jedynie świadczenie swoich usług innym firmom. Znajdź partnerów poza branżą gastronomiczną, którzy z chęcią będą cię promować. Pewnie zastanawiasz się teraz, dlaczego twoją knajpę miałby polecać właściciel warsztatu samochodowego? W tym artykule znajdziesz odpowiedź.

Zawsze inspiruj się swoimi klientami.

Im więcej wiesz o swoich klientach – tym sprawniej uda ci się ustalić jakie inne miejsca odwiedzają, albo jakie mają zainteresowania. Dzięki temu będziesz wiedział z jakimi miejscami, czy firmami nawiązać współpracę. Jeśli nie posiadasz tej wiedzy, ani też nie wiesz jak ją pozyskać – dobrze jest samemu wykreować współpracę z biznesem który wpisuje się w jakiś sposób w  wartości i idee, które promujesz. Przykładem może być tu lunchownia, która aranżuje śniadania biznesowe, albo knajpa wegetariańska która we współpracy z kooperatywą spożywczą robi sobotni kiermasz i degustację. Słowem – zastanów się jak twój biznes może dopełniać inny.

Współpraca biznesowa oznacza korzyści dla obu stron.

Myśląc o tym, jak podejść do nowego partnera B2B, musisz poszukać elementów, które będą korzystne dla was obojga. Przykładowo – prowadzisz restaurację w męskim stylu, serwując steki i hamburgery. W promieniu kilometra znajduje się warsztat samochodowy, z którego usług korzystają klienci twojego lokalu. Możesz złożyć właścicielowi warsztatu prostą ofertę – ty umieścisz u siebie reklamę warsztatu i będziesz polecać go jako dobrego mechanika, on natomiast będzie mówił klientom, że na czas naprawy mogą się udać do tej świetnej knajpy z hamburgerami tu, niedaleko i wręczy ulotkę.

Pamiętaj, aby odpowiednio dobrać partnera biznesowego!

Jeśli twoje hamburgery są dobre, ale mechanik jest opryskliwy to skuteczność reklamy pochodzącej z ust takiego człowieka jest co najmniej dyskusyjna. Tak samo jeśli twoją grupą docelową są studenci, a mechanik specjalizuje się w naprawie BMW i Mercedesów – również poważnie zastanów się, czy warto współpracować. Z partnerem biznesowym musisz rozumieć się na naprawdę wielu płaszczyznach.

Pozyskując partnera B2B stosuj zasadę ograniczonego zaufania.

Raz na jakiś czas sprawdzaj, czy twój partner wywiązuje się z umowy. Jednocześnie sam traktuj go uczciwie i nie oczekuj, że będzie cię polecać, jeśli ty nie wywiążesz się ze swojej części umowy. Oprócz tego co miesiąc przeprowadzaj analizy prowadzonych działań. Czy zwiększyła się liczba klientów w twoim lokalu? Jak często słyszysz frazę “polecił mi pana mechanik…” albo “czy wyrobią się państwo w takim a takim czasie z zamówieniem? Mam samochód do odebrania”. Badaj, czy współpraca jest dla ciebie korzystna. Jeśli tak, co jakiś czas kontaktuj się ze swoim partnerem i podziękuj mu za zaangażowanie i dotrzymywanie warunków umowy. A może nawet zaproponuj jej przedłużenie, albo pogłębienie np. poprzez vouchery dla niego i jego pracowników na darmowy obiad?

Biznesów zainteresowanych współpracą z tobą jest wiele.

Być może jest to hotel, który nie posiada własnej kuchni i skieruje swoich gości do ciebie? Albo pobliski teatr, który nie ma bufetu? Może salon spa mieszczący się piętro wyżej? Klienci mogą chcieć zjeść obiad po serii zabiegów. Szukaj miejsc, które docierają do takiego klienta, do którego i ty chcesz dotrzeć. I nie bój się próbować!

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 0 Ocena: 0]
Przejdź do paska narzędzi