Administratorem danych osobowych jest JNS Sp. z o.o. ul. Wróblewskiego 18, (93-578 Łódź), NIP 725-189-13-94, nasze dane kontaktowe: e-mail: biuro@jns.pl, telefon: +48 42 209 27 01, fax: +48 42 209 27 02.
Na naszej stronie internetowej stosujemy sposób zautomatyzowany przetwarzania danych (w tym profilowania), zbierania danych statystycznych i analizowania ruchu na stronie internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat administratora danych, odbiorców danych, profilowania, sposobu wykorzystania oraz sposobu zmiany ustawień przeglądarki, kliknij TUTAJ. Korzystając z tej strony bez zmian ustawień wyrażasz zgodę na profilowanie.

Akceptuję

Zapisz się do newslettera!

Dołącz do newslettera i bądź na bieżąco z najnowszymi artykułami, informacjami i promocjami.

Regulamin newslettera dostępny tutaj





Twoja wiedza to kapitał

marka osobista gastronomiaRozwój biznesu = Twój rozwój.

Udało Ci się wdrożyć w życie własny pomysł na restaurację. Dobrze prosperujesz i nie narzekasz na zarobki. Uczysz się i szkolisz swój personel. Inspirujesz. Wymyślasz nowe modyfikacje, wprowadzasz produkty i usługi na rynek. Cała ta mnogość doświadczeń składa się na twoją wartość, którą możesz przekuć w kolejny sukces.

Bycie restauratorem nie ogranicza się tylko do prowadzenia restauracji.

Każdy lokal gastronomiczny, który prowadzisz jest formą biznesu, zatem oprócz tego że jesteś restauratorem jesteś też biznesmenem, managerem, Szefem Kuchni, dietetykiem, albo sommelierem? Z której strony by nie spojrzeć, jeśli Twój biznes osiągnął sukces – z pewnością jesteś osobą, która się do tego przyczyniła. Zastanów się, czy chcesz i możesz sprzedawać swoją wiedzę?

Nie każdy potrafi być nauczycielem.

Posiadanie wiedzy to jedno, doświadczenia – drugie. Trzecią kwestią jest natomiast umiejętność nauczania. Potrzeba do tego cierpliwości, umiejętności tłumaczenia i pewnego ciepła, aby Twoi uczniowie nie czuli, że są poniżani z powodu niewiedzy, tylko kształceni. Jeśli nie posiadasz tych umiejętności zastanów się, czy może warto wejść we współpracę z kimś, kto będzie potrafił cię tego nauczyć?

Zyski ze sprzedaży wiedzy.

Wiedza jest bardzo cenna. Jeśli jesteś dobrym restauratorem – jest warta więcej, bo ludzie patrzą na sukces jak na potwierdzenie Twoich kompetencji. Oczywiście, nie mówimy o tym, aby od razu otwierać szkołę dla kucharzy lub menadżerów, choć oczywiście jeśli widzisz w tym potencjał, to czemu nie?

Skup się jednak na innych, mniejszych, ale równie dochodowych formach sprzedaży. Zainteresuj się targami i spotkaniami dla profesjonalistów – konferencjami. Być może ktoś potrzebuje mówcy, wykładowcy? Występując podczas takiego eventu jako prelegent zyskujesz nie tylko uznanie w oczach słuchaczy, ale także budujesz swoją markę osobistą. To z kolei wpłynie dodatnio na postrzeganie twojej restauracji. Poza tym, prelegenci-praktycy są w zdecydowanej większości opłacani – w końcu poświęcają swój czas i dzielą się wiedzą. Czemu mieliby na tym nie zarobić?

Rozbuduj stronę internetową restauracji.

Jeśli czytałeś poprzednie artykuły naszego poradnika wiesz, że jedną z form marketingu jest dawanie ludziom darmowych treści. Mogą być to opowieści zza kulis, przepisy na dania czy też historie z działań, jakie podejmujesz Ty i Twój zespół. W zależności od tego, jaki jest ruch na twojej stronie internetowej i ile czasu jej poświęcasz możesz rozważyć pomysł przekształcenia jej w specjalistyczny portal wiedzy. Możesz dodać nowy dział albo przekierować internautów na zewnętrzną stronę. Cokolwiek zrobisz ważne jest, aby twój przekaz był jasny i wyraźny – pisz artykuły, rozmawiaj w komentarzach, bądź miły i pomocny. Taka postawa z pewnością zaprocentuje!

A może warto wydać książkę?

Jeśli tak się składa, że jesteś kucharzem w swojej restauracji to łatwo zgadnąć jaki profil mogłaby mieć taka książka. Ale jeśli zarządzasz bardziej rozbudowaną siecią gastronomiczną czemu nie opisać, jak do tego doszło? Jak to robisz, że wszystko tak dobrze prosperuje? Jakie są Twoje metody i sposoby działania? Ludzie lubią historie o tym jak buduje się sukces. I znów – możesz na książce zarobić, zwiększyć popularność swoją i rozpoznawalność swojej restauracji, wzbudzić zaufanie w odbiorcach i w dodatku zyskać opinię eksperta. Czy musimy podawać kolejne przykłady dlaczego dzielenie się wiedzą jest lukratywne?

Wiedząc o cyklu życia produktu masz świadomość, że Twoja restauracja może nie trwać wiecznie.
Być może przyjdzie taki moment, w którym lokal będzie trzeba zamknąć. Masz wtedy kilka opcji – stworzyć inny biznes, powrócić do biznesu gastronomicznego, albo nie zajmować się już biznesem w ogóle. Wybierając pierwszą opcję większość środków, których potrzebujesz, masz w sobie. To Ty jesteś nośnikiem informacji. Warto więc nauczyć się, jak umiejętnie dzielić się posiadaną wiedzą – z tego zawsze można zrobić pożytek.

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 0 Ocena: 0]
Przejdź do paska narzędzi