Administratorem danych osobowych jest JNS Sp. z o.o. ul. Wróblewskiego 18, (93-578 Łódź), NIP 725-189-13-94, nasze dane kontaktowe: e-mail: biuro@jns.pl, telefon: +48 42 209 27 01, fax: +48 42 209 27 02.
Na naszej stronie internetowej stosujemy sposób zautomatyzowany przetwarzania danych (w tym profilowania), zbierania danych statystycznych i analizowania ruchu na stronie internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat administratora danych, odbiorców danych, profilowania, sposobu wykorzystania oraz sposobu zmiany ustawień przeglądarki, kliknij TUTAJ. Korzystając z tej strony bez zmian ustawień wyrażasz zgodę na profilowanie.

Akceptuję

Zapisz się do newslettera!

Dołącz do newslettera i bądź na bieżąco z najnowszymi artykułami, informacjami i promocjami.

Regulamin newslettera dostępny tutaj





Co musi wiedzieć szef, który chce być managerem?

szef menedżerem w gastronomiiPraca jako manager restauracji nie należy do najłatwiejszych. Oprócz tego, że wiąże się z codzienną ,,papierkową robotą”, to jeszcze wymaga wysoko rozwiniętych umiejętności interpersonalnych. Niestety, istnieje grupa szefów którzy uważają, że restauracja jest bytem, który będzie funkcjonował samodzielnie bez względu na to, czy się w niej pojawiają czy nie. To mylne założenie pociągnęło już na dno wiele lokali. Nie pozwól, aby przytrafiło się Tobie.

Nie każdy przedsiębiorca będzie dobrym managerem.

Otwierając biznes gastronomiczny wystarczy mieć pomysł i finanse. Aby ten pomysł rozsądnie wcielić w życie – trzeba umieć inwestować, myśleć o pieniądzach i mieć biznes we krwi. Jednak umiejętności dobrego managera nie zawsze idą w parze z umiejętnościami dobrego biznesmena. Owszem, jest kilka elementów wspólnych, takich jak umiejętność planowania czy egzekwowania wydawanych poleceń, ale zarządzanie grupą to zupełnie inne doświadczenie od wcielania w życie własnej idei.

Manager musi posiadać podstawową wiedzę na temat gastronomii.

Chcąc dobrze zarządzać swoimi pracownikami musisz nie tylko dobrze znać swój zespół, ale także jego obowiązki. Dlatego pracuj razem z nimi. Rób to z zaangażowaniem. Nie ma nic gorszego od szefa, który coś zrobi tu, coś tam, a w efekcie nie dość, że sam niczego się nie uczy, to w dodatku utrudnia pracę. Dzięki takim doświadczeniom nie tylko lepiej zrozumiesz codzienne trudności i wysiłek, jaki podejmuje każdy z Twoich pracowników. Wprowadzając zmiany i ulepszenia, będziesz w stanie faktycznie stwierdzić czy dana modyfikacja ma sens.

Im więcej wiesz tym trafniej reagujesz.

Być może restauracji ciągle brakuje jakiegoś drobiazgu, którego nie możesz samodzielnie odkryć? Czujesz pod skórą, że coś tu jest nie tak, ale nie potrafisz zidentyfikować problemu? Ucz się. Zdobywaj wiedzę ze szkoleń, podczas targów czy z internetu. Uczestnicz w panelach dyskusyjnych i ucz się na błędach innych przedsiębiorców. Zanim będziesz w stanie dostrzec jakieś nieprawidłowości w działaniu Twojej restauracji musisz zdać sobie sprawę z tego, jakie problemy w ogóle mogą się pojawić. Żeby coś sobie uświadomić, trzeba najpierw wiedzieć o istnieniu tego ,,czegoś”. Dlatego chcąc być dobrym managerem nie przestawaj się uczyć!

Szefie – bądź człowiekiem!

Każdy biznes generuje straty i gastronomia nie jest wyjątkiem. Oczywiście, że należy te straty optymalizować, ale będąc szefem łatwiej przekroczyć tę cienką granicę między optymalizacją a skąpstwem. Musisz nauczyć się rozsądnego zarządzania finansami. Dotyczy to także pracowników, którym również będą zdarzały się błędy: źle serwowane dania czy stłuczona zastawa. Chcąc być dobrym managerem musisz rozumieć takie wpadki – ludzie to nie roboty. Jednocześnie zachowaj w tym złoty środek. Jeśli któryś z kucharzy lub kelnerów ciągle, mimo rozmów, szkoleń i zwracania mu uwagi nadal wykonuje pewne czynności niewłaściwie, rozważ zmianę pracownika.

Mądre zarządzanie finansami to nie tylko ciągłe likwidowanie kosztów.

Wiadomo – biznes ma zarabiać. Żeby zarabiał trzeba nie tylko wiedzieć, jak optymalizować, ale też gdzie wydawać i inwestować. Utrzymywanie pensji personelu na stałej wysokości przez dwadzieścia lat funkcjonowania biznesu nie jest dobrą strategią. Tak samo budżet marketingowy powinien się zmieniać wraz z rozwojem firmy. Może warto zastanowić się też nad dostawcami? Nie zawsze najtaniej oznacza najlepiej. Chcąc być dobrym szefem-managerem musisz zapomnieć o postawie ,,zainwestowałem, otworzyłem, więc chcę teraz tylko zarabiać”. Jeśli czujesz, że będziesz mieć problemy z emocjonalnym odcięciem się od własnej gotówki zastanów się nad oddaniem działu finansowego w ręce innej osoby.

Dobry manager dba o to, aby zespół był zgrany.

Czy umiesz rozwiązywać konflikty? Umiesz motywować swoich pracowników? Potrafisz ustalać grafik i radzić sobie ze spóźnieniami? A przede wszystkim – czy czujesz się na siłach, aby to wszystko robić? Jeśli na wszystkie pytania odpowiadasz przecząco, to zdaj się na doświadczonego managera, a sobie pozostaw codzienne doglądanie biznesu w kwestiach finansowych. Kontroluj czystość i wymagaj standardów. A przede wszystkim – pozwól pracownikom wykonywać ich pracę.

 

 

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 0 Ocena: 0]
Przejdź do paska narzędzi