Administratorem danych osobowych jest JNS Sp. z o.o. ul. Wróblewskiego 18, (93-578 Łódź), NIP 725-189-13-94, nasze dane kontaktowe: e-mail: biuro@jns.pl, telefon: +48 42 209 27 01, fax: +48 42 209 27 02.
Na naszej stronie internetowej stosujemy sposób zautomatyzowany przetwarzania danych (w tym profilowania), zbierania danych statystycznych i analizowania ruchu na stronie internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat administratora danych, odbiorców danych, profilowania, sposobu wykorzystania oraz sposobu zmiany ustawień przeglądarki, kliknij TUTAJ. Korzystając z tej strony bez zmian ustawień wyrażasz zgodę na profilowanie.

Akceptuję

Zapisz się do newslettera!

Dołącz do newslettera i bądź na bieżąco z najnowszymi artykułami, informacjami i promocjami.

Regulamin newslettera dostępny tutaj





Badanie rynku

pexels-photo

Badanie rynku – czy warto je robić?

Badanie rynku to dość niewdzięczne zadanie. Zazwyczaj jest tak, że albo nie wiemy, jak je przeprowadzić, albo po prostu nie chce nam się tego robić. Stąd też dwoma najpopularniejszymi sposobami działania jest zlecenie badania rynku firmom zewnętrznym albo zaniechanie jakiejkolwiek analizy. Ta druga opcja jest zdecydowanie bardziej niebezpieczna. Brak informacji o tym, czy na zewnątrz istnieją osoby potencjalnie zainteresowane naszym lokalem, może szybko doprowadzić Cię na skraj bankructwa.

Określ, kim jest Twój klient

Decydując się na otwarcie lokalu zdefiniuj, jakiego klienta chcesz do tego lokalu przyciągnąć. Może będzie to student wpadający od czasu do czasu na tani kebab? A może matka z dzieckiem, która będzie potrzebowała w lokalu przewijaka albo małego placu zabaw? Bez względu na to do kogo skierujesz swoją ofertę postaraj się wczuć w potrzeby swojego klienta. Kim jest? Czego potrzebuje? Czego oczekuje wchodząc do Twojego lokalu?

Wiedząc, kim jest Twój klient, zacznij go szukać

Dobra analiza rynku to taka, w której możesz faktycznie dotrzeć do interesującego Cię klienta. Wyjdź na ulicę, popytaj w internecie – szukaj ludzi, którzy spełniają jak najwięcej określonych przez Ciebie kryteriów. Opcje są dwie – jeśli znajdziesz tych klientów warto z nimi porozmawiać.Jeśli zaś ich nie znajdziesz lub będzie ich przerażająco niewielu zastanów się nad zmianą grupy docelowej.

Po co i jak rozmawiać z idealnym klientem?

Żeby pozyskać klienta trzeba wiedzieć, czego szuka i potrzebuje. Dlatego zapytaj swojego potencjalnego klienta wprost, co sądzi o Twoim pomyśle na lokal? Czy jest dla niego atrakcyjny? Ile pieniędzy jest w stanie u Ciebie zostawić? Jak często mógłby do Ciebie wracać? Jaka cecha lokalu jest dla niego decydująca, kiedy myśli o tym, gdzie zjeść? Informacje, które zdobędziesz, będą niezwykle cenne i pomogą Ci w kreowaniu restauracji.

Przeanalizuj uzyskane odpowiedzi.

Informacje pozyskane w czasie badania rynku to jedno, a ich analiza – drugie. Poświęć czas na zagłębienie się w potrzeby klienta. Czy jakieś odpowiedzi często się powtarzają? A może okazało się, że klienci nie są zainteresowani? Jakich potrzeb nie będziesz w stanie zaspokoić? Czy są one kluczowe dla Twoich klientów? Może okaże się, że są niezwykle zainteresowani dowozem jedzenia do domu?

Zrób podsumowanie i wykorzystaj badanie rynku do ulepszenia swojego modelu biznesowego.

Samodzielne zaangażowanie w badanie rynku kosztuje Cię jedynie czas i energię. To dobrze, bo zwykle budżet, z jakim startujemy, jest napięty. Jeśli jednak jesteś w tej komfortowej sytuacji, że możesz pozwolić sobie na zlecenie tego działania porównaj oferty firm wykonujących analizę rynku. Bez względu na sposób zbierania informacji nie ignoruj ich, bo od tego może zależeć przyszłość Twojej restauracji.

 

Ocena Artykułu
Twoja ocena
[Głosów: 0 Ocena: 0]
Przejdź do paska narzędzi